.

Het Souterrain



zaterdag 8 februari 2014

Voor de eerste keer

gisteravond voor de eerste keer op de baan van Marc B gereden. Eerder kon niet omdat zijn baan nog niet operationeel was. Ken Marc B nu ruim 2 jaar en eindelijk kon ik op zijn baan proberen, haha. Was erg benieuwd en zodoende gisteravond in auto gestapt op weg naar Rotterdam.

In vergelijking met mijn baan een kleinere baan maar vanwege lay-out met daarin opgenomen leuke stukken een genot om op te rijden. Voor mij althans op de binnenbaan. De buitenbaan had ik moeite auto in toom te houden. Maar dat hoort bij slotrace sport!

Waarschuwing!
Voordat ik ging rijden werd ik even gewezen op feit dat rijden op zijn baan geheel op eigen risico was. Mhhm, ...slik! Wat stond me nou te wachten!!??

Record te pakken! Of toch niet?.
Na 10 ronden had ik ronde record al overgenomen!! Ik in mijn sas, van mezelf weet ik dat ik op andere banen maar moeilijk kan aanpassen. Later op de avond bleek dat het onreglementair is gebeurd. Er zat een magneetje in. Op mijn baan is magneet totaal nutteloos maar op baan van Marc (Carrera plastic) een niet te onderschatten voordeel. Uiteindelijk was mijn snelste tijd zo'n 2 tiende van seconde langzamer dan snelste tijd.



groet Marc

2 opmerkingen: