.

Het Souterrain



zondag 29 september 2013

Mariabeeld op voetstuk

Gisteren aan Mariabeeld gewerkt. Ondanks mooie weer toch gaan kunutselen. Fietsen doe ik nu even paar weken niet (herstellen van gekneusde ribben) aangezien ik last blijf houden met fietsen.
 
MDF voeststuk gezaagd
 
Paaltjes erin
Verfkleurtje. Twijfel nog om beeld ook licht grijs te verven.
Bij ETOS kettingkje gekocht. Gaten in paaltjes geboord en rijgen maar!
 
Beeld op plein
Met scenery erbij en ketting erin.
Wat vinden jullie ervan?  Moet ik beeld lichtgrijsverf of zo laten?
 
 

11 opmerkingen:

  1. Tja, moeilijke keuze. Probleem is dat als je het grijs verft en het is niet mooi, je niet naar de oude situatie terug kunt. Mij persoonlijk lijkt het wel mooier, vind het nu een beetje kitsch. Misschien kun je het bronskleurig maken en dan een beetje "weatheren".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi Paul, bedankt voor tip. Verf is waterbasis. Dus kan altijd afspoelen met warm water. Ga met bronskleur proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel punten levert het omver rijden van het Maria beeld op, of gaat het dan om eeuwige roem?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als iemand het voor elkaar krijgt om er tegen aan te rijden, dan ben jij het wel haha!
    Nee het worden strafpunten. Mijn inschatting is dat het wel mee gaat vallen, maarja in de racerij is niets uitegsloten. Zeker niet als je met twee auto's tegelijk aan komt. Ga maar strobalen ervoor zetten, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marc ik sluit me bij Paul aan qua kleur, grijs is ook maar grijs.

    Wat zijn de afmetingen van het plateau? ik moet zoiets ook nog maken voor bij mijn baan maar dan met opstaand randje en sinterklaas erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinterklaas? Leg eens uit Arjan?

      Verwijderen
    2. Die staat ook in de efteling op het Ton van de Ven plein tegen het sprookjesbos aan Paul.

      Verwijderen
  6. beeld is 10cm hoog. Plateau (2 lagen) is 11cm en 8 cm van ieder 12mm dik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marc, daar kan ik dan nog mee aan de slag.
      Zal binnenkort wat foto's plaatsen op www.silverdragon.nl

      Verwijderen
  7. Ik zou haar ook bronskleurig maken. Doet m.i. 'echter' aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het is bruin/brons geworden! Zie kopfoto van blog!!

    BeantwoordenVerwijderen