.

Het Souterrain



zondag 7 augustus 2011

Eerste 'officiële' proefrondjes

Afgelopen vrijdag was het zover. De eerste 'officiele'proefrondjes werden verreden op de Targa Florio van de Souterrain. Na koffie en appelgebak gingen we voor ons doen vrij snel naar beneden. 

Helaas deed mijn tijdwaarneming het nog niet (foto transistors afgebroken en stuk, nieuwe besteld bij Conrad). Met Marc afgesproken dat hij zijn Carrera tijdwaarneming zou meenemen als ik voor de batterijen zou zorgen.

Na inspectie van de baan gingen de koffers open om de auto's en regelaars naar voren te toveren. De Slot-it regelaars van Marc en Jesper deden het prima op mijn baan. Bij eerdere bezoek (Bezoek mei 2011) bleek de cartridge van de regelaars niet compatible te zijn (Carrera aansluiting!?). Mijn regelaars werkt laatste tijd niet optimaal. De knop Curve/Max was niet gevoelig meer in te stellen. Bij nadere inspectie regelaar van Marc en Jesper bleek dat mijn regelaar in ruststand het het Max/Diagnostic het groene lampje niet te branden. Wie weet daar meer over?

 Onze gezamenlijk gedeelde standpunt was dat baan soepeler reed dan de oude. Er zaten hier en daar knikjes maar dat is ook de uitdaging om er mee om te gaan. Bij ingaan van de dubbele haarspeldbocht bij berg zit een hele flauwe bocht maar voldoende om auto te laten kantelen bij te veel gas geven.

Snelle tijden van oude baan zijn nog niet gehaald. Maar dat is logisch. Baan is nog niet ingereden en we zijn nog niet gewend aan baan. Ook waren de auto's van Jesper en Marc niet geprepareerd voor om op hout te rijden. 


Na viaduct was het mogelijk om onder linker baan te komen?

De bekende vernauwing leidde tot dringen
 
De Ferrari's liften de auto van Jesper

Marc in opperste concentratie tijdens mini competitie met Carrera systeem

Mini competitie. 10 Rondes met Shelton en auto naar eigen keuze

En de winnaar is, Jesper!!!

Sfeer fotootje
De tijd vloog voorbij. Op een gegeven moment keken we op onze horloges en was het inmiddels alweer 01:45 geworden en vonden we het tijd om te stoppen. Ik vond het een geslaagde avond. Ook weer ideeën opgedaan voor te maken scenery nav avondje racen.

3 opmerkingen:

  1. Was een erg leuk en gezellig avondje Marc! Ik vond de baan erg fijn om te rijden. Vooral het 'gevecht' tussen jouw Slot.It Ferrari F40 en mijn Fly Racing F40, volgens mij ontliepen de auto's elkaar niet veel.

    Gisteren ben ik nog bezig geweest met de Sauber om deze wat meer gewicht voor te geven en om de race-spoiler te monteren (dat was nog een heel gevecht). We zijn ook weer een stapje verder met de baan, aankomende week eens een begin maken aan de bergjes etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn (foto)verslagje staat inmiddels ook op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er weer waanzinnig mooi uit Marc!
    Je zit er a.h.w. helemaal middenin valt me telkens weer op.Mooie foto's ook.
    Ga zo door.

    Groeten,

    JW

    BeantwoordenVerwijderen