.

Het Souterrain



woensdag 29 december 2010

Vlaggetjesdag

Vandaag kon ik weer een item van mijn werk(verlanglijstje)lijstje weg strepen.  Bij een Targa Florio evenement (zie vorige bericht Reclame steiger) horen naar mijn smaak een (hoop) vlaggetjes. Zodoende heb ik vandaag de dag verheven tot vlaggetjes(klus)dag.

Logé heeft geholpen met bedenken hoe vlaggemast uit moest komen te zien. We hebben samen een proef mast gemaakt. Daarna heeft ze rest van de dag samen met mijn dochter de woonkamer onveilig gemaakt met spelen van nieuwe wii spelltjes op groot scherm.


Eerst met met powerpoint afdrukken gemaakt van diverse vlaggen op gewoon papier. Vervolgens materiaal bij elkaar gesprokkeld voor maken vlaggemast en versiering 'virtuele' dorpstraat van Messina.

Afdruk vlaggetjes en benodigde materiaal
 
Vlag uitknippen, dubbelvouwen en vervolgens pritten en met touw ertussen lijmen

Sate stokjes wit geverfd

Touwtje in oog vast gemaakt (met druppeltje secondelijm gefixeerd)

Vlaggetje verfrommeld


Verfrommeld vlaggetje weer uit elkaar gehaald


Vlag aan touw vastgemaakt (frommelen heeft soort 'wind' effect gekregen).


Een dopje op de vlaggenmast, touw spannen van onderen (met secondelijm fixeren) en klaar!
Rij vlaggen bij de beruchte 'steffer' bocht geplaatst.


Rij vlaggen tegen over Reclame steiger voor ingaan van dorp geplaatst
Kleine vlaggetjes aan lijn gespannen


Van andere kant gezien


Mini vlaggetjes aan huis gemaakt

6 opmerkingen:

  1. Geniaal weer ! Het oog voor al die details maakt het geheel zo bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @HenkG: daar heb ik even aan gedacht, haha! Een ventilator uit oude computer ofzo.

    Als je met mond blaast bewegen vlaggetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, 1 x geweest en nu al een beruchte bocht gekregen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. moet je nagaan hoe snel je naam hebt gemaakt, haha!

    BeantwoordenVerwijderen