.

Het Souterrain



maandag 18 oktober 2010

Poetswagen -> snellere ronde tijden -> rode auto's

Mijn rondetijden gingen laatste tijd niet echt omlaag eerder iets omhoog.

Uit mijn vorige hobby (modelspoor treinen) wist ik dat rails soms schoongemaakt moest worden. Daarvoor had ik de beroemde ROCO Clean wagon. Met dat in mijn achterhoofd kwam ik op het idee om sporen schoon te maken mbv poetswagen. Kapje van een FLY auto verwijderd, spons met seconde lijm vastgemaakt aan onderkant, spons ingespoten met Teflon spray, extra gewicht op chasis geplaatst om voldoende druk te houden op de baan en rijden maar!!!

Wagen stuiterde een beetje maar koperspoor werd wel voorzien van teflon laag. Direct daarna ben ik met aantal auto's gaan racen.
Poetswagen
En toen gingen rondetijden weer gestaag omlaag en uiteindelijk gingen alle oude PR's van 13 sept 2010 eraan!! Toeval of niet maar mijn oude 'beestje', de Ferrari PB312 reed 10,312 seconde!

Rondetijden 18 okt 2010

De snelste auto's van dit moment op een rij!! Allemaal rood! Toevallig?

7 opmerkingen:

  1. Toeval bestaat niet! Mooi dat jouw modeltreinenkennis ook bij het slotracen haar vruchten afwerpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar wat je met'oude'kennis kan doen. Het scheelt enorm. Had dat niet verwacht. Kijk er naar uit om onder de 10 seconde grens te duiken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél belangrijk om je baan schoon te houden, stof op je koper en rijgedeelte is funest geeft totaal geen grip.
    Als je met silliconen rijd, is het handig om ze even over een stuk tape te halen, net even weer wat grip meer en zit je mischien zo onder de 10sec.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd heel belangrijk.
    Truuk met tape gebruik ik veel.
    Ook af en toe met stofzuiger er langs.
    Nu sinds kort dus ook koper "gepoetst".

    Denk dat ik met nog beter tunen van auto's nog enige winst kan halen. Onder 10 sec wordt een uitdaging!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heey mark,
    Ik had niet gedacht dat het zoveel uit maakte.
    Trouwens over 2 weken komen we naar jullie!
    Doe de groeten aan Annemarie, impe en yoeri

    Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Over anderhalve week kun je komen racen. Je verheugd je erop heb ik via via begrepen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha zeker!
    En weer gezellig cluedo spelen net zo als op de camping haha!

    BeantwoordenVerwijderen